Met forecasting anticiperen op de toekomst
Een zonnige zomerdag, het griepseizoen of een nieuwe productielijn. Er zijn duizend en een factoren denkbaar die van invloed zijn op je planning. Die kunnen leiden tot over- of onderbezetting, tot ontevreden klanten of onnodige kosten. Dat wil je natuurlijk voorkomen. Sommige factoren zijn onvoorspelbaar, een windhoos of een staking bijvoorbeeld. Maar er zijn er genoeg waar je wél rekening mee kunt houden. Zeker als ze ook al eens in het verleden voorkwamen. Met forecasting voorspel je de toekomstige vraag. Een forecast baseer je op je historie, doelstellingen, wensen, trends en inzichten, die je verworven hebt door gelijkwaardige gebeurtenissen. Misschien is forecasting ook voor jouw organisatie het juiste hulpmiddel om grip te blijven houden op de planning?
Met forecasting anticiperen op de toekomst gaat uitgebreid in op de ins en outs van forecasting. In welke situaties kun je forecasting inzetten? Hoe stel je een goede forecast op? Welke stappen moet je doorlopen? En wat win je met forecasting? Binnen je organisatie is een schat aan data aanwezig. Elke organisatie -hoe klein ook- kan daar met forecasting nuttig gebruik van maken.
Met forecasting anticiperen op de toekomst
Vul je gegevens in en download gratis de whitepaper.